torsdag 10 juli 2008

Semester!

Nu går jag äntligen och blir ledig. Det innebär att även den mycket sparsamma uppdatering av bloggen som jag gör kommer upphöra under samma period. Flamman ångar dock på under resten av sommaren.

I det sista numret av Flamman som jag medverkar i på lite mer än en månad finns en intervju med Jan Myrdal samt en liten ruta med hur man kan bota sin skräck för att läsa denna författare. Missa inte heller Doktor Gormanders sällsynt roliga rapport från Almedalen.

Det slog mig, speciellt efter att ha besökt Stig Henriksson i Fagersta alldeles innan, hur olika logik man verkar under som skribent och som politiker. Båda gubbarna har en hel del att komma med, men på närmast diametralt motsatt sätt.

Ses i höst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Funderat på CIA= inte kompetenta. Jfr CIA chefen "göra en osynlig organisation", "Vi har besegrat terroristerna i Al Qaida och Irak" etc.
Och alla misstag dom gjort - övervakning etc.
Bättre andra länder kräver att usa upplöser dess organisation - dom har ju sin armé.
USA är bara 1 stat bland stater.
Vi glömmer ju hur ovanligt Norden är - och då speciellt Sverige . Jag tror ju på en mer nordisk värld - dvs samarbetemed andra länder än USA
Tex uk, Iran etc
Nya allianser trippelallianser kring rymdprogram, laser etc.
Nato tex kan ju också vara Passé

Ang deras kompetens= dom utnyttjar ju en massa forskare från andra länder och är inte själva speciellt g-intelligenta.
Och Echelon etc (att Norden, Europa tillåter detta).
Få väck dom från Norden .
Dom egyptenavisningarna i sverige (kostade ju flera miljoner).